Krampen

Igår var det året Krampen!
Ni som inte vet vad det är så är det en tävling mellan Risbegska (min skola)
och Karolinska (ett annan gymnasieskola i Örebro) Denna tävling har funnit i ungefär
30 år och tas på största allvar!
Vi på risbergska är GRISAR och de på Karro är PILTAR
Vi sjunger massa fina ramsor och denna dag hatar man även sina kompisar på den
andra skolan :P

När jag gick i ettan så vann risberska men förra året förlorade vi efter 5 raka vinster.
Så vi var taggade som tusan i år och tog hem segern!
Tyvärr åkte jag hem vid halv 12 för det regna och jag frös som tusan!
Så såg tyvärr inte när vi vann, men jag var uppe på stan när de badade i likkistan :)
(den vinnade skolan badar alltid i likkistan som är en fontän på stortorget)

Sjukt roligt att sluta på skolan med en seger iaf!
Om jag kan och det är fint väder nästa år så kommer jag nog hem från
Karlstad och hejar på Risbergska :)


Såhär står vi och skriker ramsor åt varandra, på varsin bro över E18 :)
och nästan alla lastbilar tutar när de åker under oss :D


Tummen ner för det dåliga vädret!

Grisar,grisar,grisar  Nöff,Nöff,Nöff
Grisar,grisar,grisar  Nöff,Nöff,Nöff
Grisar   Nöff
Grisar   Nöff
Grisar,grisar,grisar  Nöff,Nöff,Nöff

Hugs


Kommentarer
Postat av: maria

vadå Ros? :P hiha





i morgon gäller de<3 sen e de du och jag mot världen!

2009-06-04 @ 23:27:26
URL: http://mmercedes.blogg.se/
Postat av: Essa

Kul! Älskar skolsånger! Fast skolsången till min skola är dock sämst.. he.

2009-06-05 @ 17:10:47
URL: http://ebbies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0