UR

Har legat i sängen hela morgonen och kollat på UR.
Temat var Sex, Love och rullstolsbunden.
Det var väldigt intressant och man fick sig några tankeställare.
Sånt som är självklart för en annan kan vara så komplicerat och ibland
helt omöjligt för andra.

Programmet handlade inte bara och sex utan även hur det är att leva med ett handikapp.
Både sånna som är synliga men även handikapp som inte syns.
Så som tex aspergers.

Erik, en kille som jobbar i färgaffären sitter i rullstol.
Han har ryggmärgsbrock och vi har pratat en hel del om vad som är normalt och om man
överhuvudtaget kan säga att något/någon är normal.
Det som är skönt med Erik är att man kan skämta med honom om hans handikapp.
Något jag tror är väldigt viktigt! Vi hade tex diskussioner om man säger att han står eller sitter.
Han säger nämligen Jag står här, medan jag säger Du sitter där.
Han kunde även skämta om saker han inte kunde nå och sånna saker.

Det var i alla fall väldigt intressant att prata med honom om hans handikapp om hur olika
eller lika våra vardagar ser ut eller skulle kunna se ut.

Tror det är viktigt att umgås och diskutera med människor som är olik än själv.
Det gör att man öppnar ögonen och lär sig något nytt!
Jag är glad över att jag lärde känna Erik, genom honom har jag lärt mig en hel del saker
och även fått mig ett antal tankeställare!
VÅGA prata med människor du annars inte skulle umgås med!
DET är lärorikt!

hugs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0